btsync + lynx

Hej!

Jag har installerat btsync på min gamla trötta server. Extersom X inte
är installerat försöker jag köra Lynx på servern. Lynx funkar utmärkt
att titta på externa webbsidor med men "localhost:8888" fungerar inte,
mer än att Lynx frågar om jag vill acceptera cookies från sidan. Sedan
händer inget.

Eftersom jag har btsync installerat på flera datorer testade jag Lynx
på en av dem (Mint). Samma beteende. Däremot fungerar Chromium mot
"localhost:8888".

Någon som har någon uppfattning om vad som är fel?

/Janne