Re: Gnome 3 svår ?

On Fri, 06 Mar 2015 11:03:40 +0100
Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com> wrote:

> Hej!
>
> Skrev ju för ett tag sedan om att killarna i programmet Linux Action
> Show (LAS), att dom sagt att Gnome 3 skulle vara svår att hantera.
> Hittar inte just den video, där killarna hade uttryckt sig så.
>
> Däremot har jag hittat en annan video, där samma killar på nytt säger
> att Gnome3 inte är något för nybörjaren. Den ena killen (Chris)
> använder själv Gnome 3.
>
> Om ni vill se videon, så finns den här: In Defense of Gnome 3
> https://www.youtube.com/watch?v=WMTwVsIWu6Q och börjar ca 42 minuter
> in i videon.

> [...]

Själv kör jag mest Mint Mate, det kan väl anses aningen bakåtsträvande.
På senare tid har jag installerat Debian med Gnome på några datorer.
Gnome classic tycker jag verkar helt OK men det nya interfacet i Gnome
har jag svårt att vänja mig vid. Jag har sett Win 8 och det verkar
ungeför lika (o)kul som Unity. Men så är jag en grinig gammal gubbe.

https://felipec.wordpress.com/2013/06/12/the-problem-with-gnome-3/

/Janne (GGG)