Re: Boxes

Den 5 februari 2015 22:09 skrev Per Andersson <avtobiff@gmail.com>:

> Nej, det går att automatisera det på jättemånga sätt. T ex genom att
> preseeda Debian Installer (svara på installationsfrågorna i en textfil),
> någon installationsautomatiserare (chef, puppet, salt, ansible, FAI osv).

Du menar att skapa ett installations script ? Det är väl just så Boxes
hanterar det, gissar jag.

> Valde du inte land och språk?

Nej, inte ens det behövdes. Tror som sagt, att det sköttes med hjälp
av min IP adress . Hur fantastisk VBox än är, så tror jag inte den har
just den funktionen (än).  Men har inte testat dom senaste
versionerna.

Det som kanske inte Boxes klarar, men som ju VBox klarar. Är att kunna
spela in sessionen.som video.

--
/Rolf