Boxes

Tänkte installera någon typ av WM programvara. Har alltid innan använt
VirtualBox, som har blivit en typ av standard.

Tänkte istället prova Gnomes eget program Boxes. Installerade och drog
igång den. Allt jag behövde göra sen, var att skriva in vilket
användarnamn och lösenord jag ville använda efter installationen, och
vilken iso fil jag ville installera. Sen sköttes allt automagist.
Mycket behändigt.

Fördel: jag slipper att sitta i närmre 2h framför datorn under
installationen, utan kan istället gå ut med grannens 10 åriga glada
hundtik.

Nackdel: allt som är förvalt under installationen installeras. Som
t.ex printer servern i tasksel, som jag inte har något behov av. Men
det är smällar man för ta.

--
/Rolf