Re: Behöver installera libdvdcss

Den 3 februari 2015 04:39 skrev Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com>:
> Hej!

Hej

> [...]
> libdvdcss. Den ska tydligen finnas på http://www.deb-multimedia.org/.
>
> Enligt infon på den sidan, så kan man t.ex lägga in nedanstående rader
> i sources.list
>
>    deb http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/debian-multimedia/
> testing main
>    deb-src http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/debian-multimedia/
> testing main
>
> Något man vågar använda, eftersom den inte ingår i den officiella
> Debian repon längre ? Antagligen är det ganska riskfritt. Men vill
> helst veta, innan jag som vanligt gör något dumt.. :).

Jag använder paketet libdvdread4.   Sedan är det bara att läsa
/usr/share/doc/libdvdread4/README

Efter att följt instruktionerna (kört  sudo
/usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh) så har jag paket
libdvdcss.deb nedladdat och paktetet libdvdcss2 installerat.

Fungerar klockrent och jag behöver inte installera ett annat förråd.

> --
> /Rolf

/Jackson