Re: Inget FriBID i Jessie

On 1 Feb 2015 17:00 +0100, from jan@lillahusetiskogen.se:
> Android i en VirtualBox och Mobilt BankID verkar fungera. Hur det är
> med säkerheten kan man dock fundera över. Men vill bankerna ha det
> såhär är det väl lönlöst att streta emot.
> Slipper iallafall ha en fån som är smartare än jag och slipper Windows
> och Mac.

Kan du beskriva lite mer ingående hur du gjorde? En guide vore väldigt
välkommet, troligen inte bara för mig. :-)

> Vi får hoppas att det löser sig med FriBID

Absolut. Idioti detta att stänga ute en hel, förvisso liten men
absolut inte helt ovanlig, plattform, speciellt som fler och fler i
praktiken kräver bank-ID.

Kan man vända sig till Konkurrensverket om detta, tro...? (Allvarligt
menad fråga. Finns det någon myndighet som borde ha den typen av
frågor på sitt bord?)

--
Michael Kjörling • https://michael.kjorling.se • michael@kjorling.se
OpenPGP B501AC6429EF4514 https://michael.kjorling.se/public-keys/pgp