Re: Bug i GUfw

Hej

Den 30 januari 2015 16:00 skrev Sven Arvidsson <sa@whiz.se>:

> Det är tyvärr inte så ovanligt, men du kan ju göra ändringen själv, så
> funkar det åtminstone på ditt system.

Eller så skickar man in en patch själv, om det inte redan finns någon.
Det brukar göra att det går lite fortare att få den med.

Har för mig att det finns instruktioner om hur man kan göra det själv,
någon som vet var de finns?  Kanske i "THE DEBIAN ADMINISTRATOR'S
HANDBOOK" [1]?

Hm, det fanns något om att bygga paket[2], men inte hur man gör en
patch och skickar in.  Men en av författarna till boken, Raphaël
Hertzog, har gjort en sida om hur man kan skapa en partch och skicka
in[3].

/Jackson

[1] http://debian-handbook.info/
[2] http://debian-handbook.info/browse/stable/debian-packaging.html