Re: Inget FriBID i Jessie

On Wed, Jan 28, 2015 at 12:58:33PM +0100, Samuel Lidén Borell wrote:

> Om du är ute efter att undvika Googles proprietära kod så kan du köra
> Replicant[1]. Tyvärr verkar det inte fungera på så många
> mobiler/plattor (och min iaf, så jag har inte kunnat testa det)
>
> [1] http://www.replicant.us/
>
> Mvh,
> Samuel

Jag körde Replicant på min telefon ett tag. Fungerade helt OK, men
eftersom wifi-drivrutinerna också är proprietära kunde jag bara använda
internet via 3g-nätet. Det blev för begränsande i längden, så jag bytte
till Cyanogenmod. Använder dock inga av Googles applikationer, och
inget Google Play = inget mobilt BankID.

Hoppas att det går att få FriBID att fungera med det nya systemet.
Oavsett så uppskattar jag verkligen allt jobb du lagt ned i det!

//Alexander