Re: Problem med att få igång nätvverket

(Skriver detta fran en live skiva, darfor finns inte vara svenska
bokstaver.. Sorry for det.)

Ok, la netinstall som har firmware pa ett USB. Startade upp
installationen. Debian hittade dom firmware som min dator behover.
Nasta steg var att satta upp natverket automagiskt. Som vanligt, sa
fick jag meddelande att mitt system inte anvander DHCP:

     Konfigurera natverket

     Automatisk natverkskonfigurering misslyckades

     Ditt natverk anvander formodligen inte DHCP-protokollet. Det kan
ocksa vara sa att DHCP servern ar langsam eller nagon
     natverksmaskinvarra inte fungerar som det ska.

Kollade hur det sag ut i /etc/apt/sources.list

Det enda som jag kunde installera fran var USB minnet. Allt annat var
satt med #.

     # Line comment out by installer because it faild to verify

Kollade i /lib/firmware efter installationen, och dar lag dom firmware
som Debian behover.

Sa jag borjar nastan misstanka, att det ar nagot strul med hardvaran i
min skit laptop ? Den som jag beklagat mig over forut i listan.

Konstigt nog fungerar det med Manjaro. Men jag ger inte upp. Jag -ska-
installera Debian, hur svart det an blir.

--
/Rolf