Re: Var köpa blanka/programmerbara smartkort?

> Chansar på att någon här vet.
>
> **Var kan jag köpa blanka smartkort?**
>
> Leker med tanken på att använda smartkort för att lagra PGP-nycklar
> och liknande hemligheter. Kortläsare går ju att köpa lite varstans
> (Dustin har några stycken i sortimentet) men själva korten verkar vara
> värre. Bonus om man dessutom inte är tvungen att köpa i hundrapack!
>
> När jag söker så får jag upp ungefär allt _utom_ det jag vill ha.

Vet inte om det uppfyller dina krav men YubiKey Neo har stöd för att
hantera PGP-nycklar.

    https://www.yubico.com/2012/12/yubikey-neo-openpgp/
    https://www.yubico.com/2012/12/yubikey-neo-composite-device/

Nackdelen med smartcards är att väl det sitter i datorn kan vad som
helst accessa det. Med YubiKey kan man "ejecta" enheten och sedan
ansluta den igen, båda med en enkel knapptryckningar på usb-enheten.

Simon Josefsson har dessutom skrivit om YubiKey Neo och PGP på
sin blogg

    http://blog.josefsson.org/2014/06/23/offline-gnupg-master-key-and-subkeys-on-yubikey-neo-smartcard/
    http://blog.josefsson.org/2015/01/02/openpgp-smartcards-and-gnome/

--