Re: Error när apt-mirror körs

Hej o gott nytt år alla!

Den 5 oktober 2014 16:39 skrev Sven Arvidsson <sa@whiz.se>:
On Sat, 2014-10-04 at 21:07 +0200, Rickard B Hansson wrote:
> Proceed indexes: [PPPPPPPPPPPPPPPPPPP
> gzip: stdin: unexpected end of file

En ren gissning (jag använder inte apt-mirror själv) är att någon fil
blivit korrupt

​Japp, så var det. An​tagligen att jag hade kvar mappar som raderats från mirror.list.

Jag fick fel vid uppdatering av jessie. Mismatch av checksummor.
Jag döpte om mirror och skel till *.bak. Kommenterade bort allt utom Jessie i mirror.list. Kopierade över Jessie till ny mirror och skel. Raderade gamla contents och packages. Gjorde manuell nerladdning av dem. Nu fungerade apt-get update från klient och apt-mirror på servern gav inget fel.

Bara att lägga tillbaks övriga repon och kolla att inte flet kommer tillbaks, när allt inaktuellt är raderat.

--
// Med vänliga hälsningar rbh

Rickard B Hansson
Rusfors 22