Re: Canon CR2 (var: Re: någon som har tid för en newbie)

On 4 Dec 2014 12:52 +0100, from erik@erikkylin.net (Erik Kylin):
> 2. Hur behandlar jag canons CR2 filer bäst. Tycker inte dom blir bra nog
> när jag använder Shotwell, Gimp tar dom inte och ja. Dom ser ut som skit.

CR2 är ett containerformat; jämför med t.ex. TIFF, AVI eller OGG. Så
din fråga är svårbesvarad. Om du anger vilken kamera du har så blir
det lättare.

Däremot, provat Ufraw? Min erfarenhet är att den är kompetent och ger
bra resultat i de flesta fall.

--
Michael Kjörling • https://michael.kjorling.se • michael@kjorling.se
OpenPGP B501AC6429EF4514 https://michael.kjorling.se/public-keys/pgp