Re: någon som har tid för en newbie

Hej igen.
Min övergång får OSx till debian har gått bra. Och jag kör uteslutande
debian och android när jag inte jobbar med Video då jag kör mitt MacPro
med adobe produkter.

Jag vill verkligen säga tusen tack till alla som hjälpt mig igång. Jag
hade nog givit upp utan den här listan.

Var på Fscons och tog en titt på Gnom 3 som jag tror bli en bra
uppdatering. Tycker det är betydligt trängre än OSx något som gnom
förövrigt sa att dom jobbat mycket med i gnom 3.

Nu några fler frågor.

1. Netbeans grafiska miljö för java funkar inte hittar lite om nätet om
det. Fick det att funka första gången men inte efter det? Har gjort som
föreslagits på detta forum.
https://forums.netbeans.org/post-135059.html
Dom grafiska komponenterna laddar bara någon som råkat ut för det?

2. Hur behandlar jag canons CR2 filer bäst. Tycker inte dom blir bra nog
när jag använder Shotwell, Gimp tar dom inte och ja. Dom ser ut som skit.

Vänliga hälsningar Erik