Re: OT trådlös router

Hej.

Den 6 november 2014 20:53 skrev  <jan@lillahusetiskogen.se>:

> Vore märkligt annars. Men får jag 10~20% sämre prestanda köper jag
> gärna det om jag slipper proprietär firmware. Får jag 50% sämre
> prestanda är det mindre intressant.

Jag kör OpenWrt och är nöjd med den.  Vet inte om det går fortare
eller långsammare än det ursprungliga firmware, men det är mer
kapabelt och expanderbart.  Samt att man kan ta bort de delar som man
inte behöver och lägga till det som behövs.  Pakethantering är kul.

Den har stöd för tunnling med IPv6, vilket är viktigt för mig.
Prestanda i övrigt är tillräckligt.
(Lite kul är att trots att IPv6 är tunnlat, så går det lite fortare än
IPv4, bara marginellt, men ändå)

/Jackson