OT trådlös router

Då har jag blivit med ny router. Troligen med inbyggd bakdörr, TP-LINK
TL-WR841N. SEK249, hur billigt kan det bli?
Nu har jag ~96Mb/s på tråd och ~88Mb/s i luft. Både upp och ner.

Nu till frågan, hur bra är OpenWrt?

När jag köpte min Asus, som funkade knappt ett dygn, kollade jag en del
på nätet och där var det en och annan besserwisser som hävdade att
originalfirmwaren gav bättre prestanda än OpenWrt och liknande.

Jag kommer nog oavsett vilket testa OpenWrt och/eller Tomato. Troligen
OpenWrt, den verkar roligare. Mer liv i projektet och drinkrecept vid
login, även om jag har bättre recept själv.