Re: Installation utan brandvägg ?

Den 4 november 2014 00:59 skrev Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com>:

> Och var påstår jag det ?

Kom nu på att jag var inne på Elgiganten här i Varberg för några
veckor sedan. Där en av säljarna sa att dom hade en router för 295 :-
, som skulle klara 300 Mb/s. Kanske skulle köpt hela lagret ?

En annan försäljare på samma ställe, sa att man med ett USB 2 minne,
skrev till och läste ifrån minnet med 480 Mb/s.

Tog med mig min dator nästa gång jag besökte butiken, så att vi kunde
testa hastigheten på minnet. Och fick en läshastighet på ca 5 Mb/s och
skrivhastighet på ca 2 Mb/s. Killen sa då att det var fel på det USB
minnet. Så vi provade ett nytt minne. Samma resultat.

Den här typen av svar, tycker jag man ofta får i dessa "expert" butiker. Suck!

--
/Rolf