Re: Installation utan brandvägg ?

On Mon, 3 Nov 2014 21:27:35 +0100
Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com> wrote:

> Kollade listan vilka routrar openwrt stöder. Och det var som du sa
> ett flertal.
>
> Skulle en WRT54GL för 500:-, vara ett dåligt köp idag ?
>
> Problemet är om jag skulle kulle köpa en snabbare dator, då skulle den
> förståss inte räcka till. Då får man byta upp sig till en Gigabit
> router.

Den toppar ~30Mbit/s på tråden och om jag minns rätt ~20Mbit/s
trådlöst. Känns lite surt när jag har 100Mbit/s i väggen. Men den är
väl bortåt tio år gammal och var ganska billig redan då.

Jo 100Mbit/s är verifierat med en Asus. Tyvärr packade den ihop efter
knappt ett dygn. Betedde sig mycket märkligt.