Re: Installation utan brandvägg ?

Den 3 november 2014 19:19 skrev Tore Ericsson <tore.ericsson@telia.com>:

> Min referensram inskränker sig till trådlösa routrar för mellan 500 kr och
> 1000 kr. Jag tycker att det borde duga att före en sådan där installation
> först "testa grönt för alla standardportar" med Shields Up
> (https://www.grc.com/shieldsup) med en dator med webbläsare och den tilltänkta
> routern (billig, lånad, trådlös eller annan!).
>
> Om man därefter gör netinstall via routern så tror jag man kan vara trygg. Och
> misslyckas man med en installation så börjar man ju om från scratch så inget
> kan ackumuleras. Låna en billigrouter och börja experimentera!

Tja, men kan ju göra en lite småful grej. Man kan köpa en router på
typ Elgiganten. För att sen lämna tillbaka routern inom 30 dagar, och
få pengarna tillbaka.

Men som sagt. Det är lite småfult. Men helt tillåtet.

Och eftersom nätvÄrkskortet i min laptop är ett 10/100, så behöver jag
ju ingen kraftfull router.

Btw. Har för mig att jag sagt det förut. Tydligen levereras vissa
routrar med bakdörr. Vet tyvärr inte vilka. :(

--
/Rolf