Re: Best practise - hårdvarubyte

Den 2014-11-02 11:25, Jens Andersson skrev:

Jag ser fördelar med båda. Rsynchar jag har jag förhoppningsvis en fungerande kopia med en gång, men kan drabbas av problem i samband med uppgradering till wheezy. Väljer jag wheezy direkt och installera allt från början får jag högst troligt problem med de mindre lappningar och lagningar i konfig-filer mm som gjorts med tiden.
Jag skulle föredra Wheezy direkt. Förr eller senare måste du hantera dina konfigurationer. Uppgradering löser långt ifrån allt när det gäller konfigurering.

//Anders