Re: Skicka svar till listan från GMails Webmail

On 2014-09-20 20:45, Rolf Edlund wrote:

> Har aldrig använt IMAP, därimot vanlig POP när jag hämtat hem mails.
>
> Med POP hämtar man ju hem allt eller inget.

Ojojojoj, POP var ju uselt redan från början, och något man körde när
man satt på modem och ville minimera anslutningstiden eftersom man inte
betalade för trafiken per se utan anslutningen per minut...

Det finns i princip inga fördelar att använda POP alls (annars).

> Har läst hjälp texten för IMAP i GMail, men den säger inget om detta ?

IMAP jobbar mot en mailserver, exempelvis då Gmail. Så alla e-post
ligger där. Sedan ansluter du med din IMAP-klient på datorn, din
IMAP-klient i telefonen (typiskt standardmailklienten i valfri
smartphone), etc. och alla läser mailen från den servern. Ingen post
laddas ner till någon enhet som sedan kan sabba den, utan allt är på
servern. Precis som det ska vara.

Ja, och naturligtvis kör man med SSL/TLS så att förbindelsen blir krypterad.

https://support.google.com/mail/answer/78892?hl=en

Mycket bra, helt enkelt!!

/Joakim
--