Re: Skicka svar till listan från GMails Webmail

On Sun, 14 Sep 2014 14:58:20 +0200,
Sven Arvidsson<sa@whiz.se> wrote:

>Nej, listan är inte felkonfigurerad, det råder dock lite skilda
>meningar om hur man hanterar Reply-To. Det vanligaste är dock att
>sköta det så här.
>
>Se även http://www.unicom.com/pw/reply-to-harmful.html
>
>Problemet är väl snarast GMails.

I frågan jag ställde på deras support (som jag länkade tidigare i
tråden, besök den gärna och kommentera) så hävdar dom att det är
sändlistan som är felinställd och att dom inte kommer att göra några
förändringar.

Det verkar tyvärr inte gå att göra mycket åt detta.

Så, slutsatsen blir väl - om du skall använda gmail med Debians
sändlistor (Jag gör det själv för vissa ändamål) - använd en vettig
e-postklient och inte webbmailen om du vill slippa extraarbete.

-- Andreas Rönnquist
mailinglists@gusnan.se
gusnan@gusnan.se