Re: Inte se på SVTPlay

On Sun, Sep 07, 2014 at 11:44:05AM +0000, Michael Kjörling wrote:
> On 6 Sep 2014 20:52 +0200, from rolfewise@gmail.com (Rolf Edlund):

> Tack tack för tipset! Nu kanske jag också kan få ut något av att
> betala TV-licens... (har en gammal tjock-TV för att titta på inspelade
> filmer, som bekant struntar ju Radiotjänst högaktningsfullt i att den
> är oanvändbar som TV-_mottagare_ i dagens Sverige.)

> Plockade precis hem senaste versionen från github. Den har en
> parameter `--live' som kanske kan vara värd att prova?

Den funkar inte riktigt så. det är en grej som är kvar från när dom körde rtmp baserad video.
Står även om man läser texten till att det är för rtmp baserad video..
vissa siter som kör rtmp måste man skicka med det argumentet för att få hem videon.
om man inte skickar med den så startas rtmp videon om om om igen efter ett par sekunder.

fixa in live stöd är planerat men andra saker har tyvärr kommit ivägen.

--
Johan 'spaam' Andersson