Re: Gnome för svår?

> Beklagar och ber om ursäkt. Jag borde ha lagt till att jag önskade att
> det var Debian, eller någon annan Linux, jag installerade.
>
> Nu mådde jag så dåligt att det blev som det blev.
>
> Än en gång, jag skäms men jag var ur balans!
>
> /Janne

Det är ingen fara, och jag tycker det är onödigt att påpeka en liten
post som är "ur spår".. Jag tryckte på Del och så slapp jag se "XP"
mer! :)

För att bidra till ämnet så körde jag också Gnome 3 när jag först
började använda Debian. Jag är ny Debian-användare efter att ha kört
Ubuntu i några år. Jag uppskattar Debian just för att det är lite mer
"meck", och det passar mig eftersom jag tycker att fler mekanismer i
OS:et blir synliga då.

Gnome 3 var ett bra alternativ för en fd Ubuntu-användare,
tangentbordsstyrningen (och en del annat) är snarlikt Ubuntus Unity.
Men sen gick jag över till XFCE4, eftersom jag vill ha samma skrivbord
på alla mina datorer (varav de flesta är processor-svaga, typ eeepc
701 och uppåt). XFCE4 är enkelt och lättfattligt.

Mitt problem med valet är att jag egentligen är beroende av Gnomes
color manager (se min resurssida www.libregraphicsproduction.com). Så
fort jag får tid ska jag försöka få till samma färghanteringsflöde
under XFCE4 och kommer då rapportera om ngn är intresserad.

Vänligen,

Staffan

Staffan Melin
Oscillator - ord bild form