Re: Gnome för svår ?

On 2014-08-30 18:59, Rolf Edlund wrote:

> Betyder det att du inte var en av dom som gnällde på hur Gnome 3 såg
> ut i början ?

Jag bytte till Gnome 3 först när Gnome 2 i "classic" läget i Debian
testing började kännas knakigt. Så nej, jag har aldring använt äldre
Gnome 3 än 3.4.

En kollega, som enligt egen utsago har en rätt negativ hållning till det
mesta, var mycket positiv till Gnome 3. Hur kan det komma sig, sa jag,
det är ju så många som klagar på det och hatar det. Ja, sa han, nämn ett
enda open source-projekt där det inte är så. Jag blev honom svaret
skyldig, provade Gnome 3 och har kört det sedan dess. :-)

On 2014-08-30 19:00, Rolf Edlund wrote:> Den 25 augusti 2014 12:24 skrev
Anders Jackson <anders.jackson@gmail.com>:

> Så länge dom fungerar ja. För när det släpps en ny Gnome version, så
> brukar tilläggen sluta fungera.. :(.

Ja, det är faktiskt inget vidare hur det där hanteras. Alls.
Är man mjukvaruingenjör och entusiast så löser man det, men det borde ju
vara så mycket enklare. (Bara en sådan sak som att webkopplingen att slå
av och på som borde funka inte gör det; hade den lirat hade det varit
toppen.)

/Joakim
--
 http://www.df.lth.se/~jokke/