Re: AMD A10-grafik i jessie/sid?

On Fri, 2014-08-29 at 21:24 +0200, Carl-Fredrik Enell wrote:
>     Sven> Det fungerar inte längre. Senaste beta-drivrutinen 14.6 vill
>     Sven> ha xorg-video-abi-15. X i sid och jessie har
>     Sven> xorg-video-abi-18
> Just detta blir resultatet. Det finns inga paket som heter xorg-video-abi.

Det är ett virtuellt paket, tillhandahålls av xserver-xorg-core:
	Provides: xorg-input-abi-21, xorg-video-abi-18

> Det har krånglat i månader så att vänta verkar inte vara något
> alternativ.  Har jag missat något som måste installeras för att de
> fria drivrutinerna ska stödja flera skärmar i full upplösning?

Såvitt jag vet ska det fungera bra, men jag har bara kört det själv med
Intel-grafik.

Om du får problem så maila listan med Xorg.0.log och annat som kan vara
relevant. Vanliga problem kan vara att glömma att installera firmware
för kortet, firmware-linux-nonfree (från non-free) samt att fglrx kan ha
strulat till det (men jag tror det mest är om man installerar den
manuellt).

--
Cheers,
Sven Arvidsson