Re: Debconf

Hej

> Det luriga är att jag får "Den här anslutningen är inte tillförlitlig"
> från FireFox på en del av länkarna. T.ex:

Det verkar som om ceritfikatet är beroende på certifikatet med CN:
ca.debconf.org från O: Software in the Public Interest och OU: Debian
Conference

Det ser du om du klickar på "Add Exception..." och sedan klickar bort
"Permanently store this exception" och sedan vid Certificate Status
klickar på "View..." och fliken "Details".

Så din webbläsare litar inte på rätt certifikat (rot-cert:et).  Men du
kan ju temporärt lägga till cert:et i listan som din webbläsares litar
på.  Går att ta bort senare.

> https://summit.debconf.org/debconf14/meeting/31/jessie-bits-from-the-release-team/
>
> --
> /Rolf