Re: Gnome för svår?

On Sun, 24 Aug 2014 16:56:54 +0200
Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com> wrote:

> Anledningen till att jag frågar, Jag brukar försöka se Linux Action
> Show på söndagarna. Där dom i ett av sina senaste program hade sagt,
> Att om man vill ha enkelhet, så ska man undvika att använda Gnome. Då
> var tydligen Xfce ett bättre val.
>
> Xfce har jag använt ett tag nu, men Gnome 3 har jag ingen större
> erfarenhet av. Mer än att jag har testat det.
>
> Därför ville jag veta, var ni som använt Gnome ett tag tycker. Om det
> ligger något i av vad dom sa i programmet.
>
> Vad jag vet, så använder Chris  Gnome 3, och Matt använder mest Xfce
> [...]

Jag brukar köra Gnome, för tillfället Mate som är en vidareutveckling
av Gnome2. Anledningen till att jag inte kör Gnome3 är att jag är en
Grinig Gammal Gubbe (tm) som blir skitirriterad över alla nya påhitt
när det gäller användarinterface. Med det sagt så kör jag ibland Xfce,
LXDE, e17 och vet inte allt. KDE har jag kört men jag tröttnade på att
det finns ungefär 73890 olika inställningar man kan göra.

Sammanfattning, välj något du gillar, testa nytt ibland så att du får
bekräftat att det inte finns någon anledning att byta, alternativt
motsatsen. Funderar ibland på att göra som en kompis, skippa desktop och
köra enbart terminal men att ha X installerat så alla grafiska program
går att använda.

Ibland tvingas jag köra Windows. Jag sträcker mig till XP men vägrar
nyare trams.

/Janne