Re: Gnome för svår?

Den 24 augusti 2014 12:28 skrev Fredrik Jonson <fredrik@jonson.org>:

> Ja och ja.
>
> Gnome 3 är moget och det finns många användare som kan hjälpa en till rätta
> när man har frågor. Rent funktionellt och användarmässigt vet jag inte om
> Gnome 3 är enklare eller svårare än andra miljöer, de är ju alla annorlunda
> jämfört med varandra.

Anledningen till att jag frågar, Jag brukar försöka se Linux Action
Show på söndagarna. Där dom i ett av sina senaste program hade sagt,
Att om man vill ha enkelhet, så ska man undvika att använda Gnome. Då
var tydligen Xfce ett bättre val.

Xfce har jag använt ett tag nu, men Gnome 3 har jag ingen större
erfarenhet av. Mer än att jag har testat det.

Därför ville jag veta, var ni som använt Gnome ett tag tycker. Om det
ligger något i av vad dom sa i programmet.

Vad jag vet, så använder Chris  Gnome 3, och Matt använder mest Xfce
på sina maskiner. Bägge kör ArchLinux sedan en tid tillbaka.

--
/Rolf