Re: VolksPC - kör Debian och Android

On Wed, 20 Aug 2014 15:19:34 +0200
"Staffan Melin (Oscillator)" <staffan.melin@oscillator.se> wrote:

> Tack för bra info!
>
> Just VolksPC kör både Debian och Android native. En sak som gjorde mig
> lite skeptisk är att de ersatt X11 med sitt eget MicroXwin (kanske
> inget problem i sig, snarare en del av lösningen), men jag kan inte få
> bekräftat att lösningen verkligen är öppen källkod.
>
> /Staffan

VolksPC är ARM-baserad.
http://www.volkspc.org/hardware/
http://www.rock-chips.com/a/en/products/RK30_Series/2013/0808/312.html

Jag kör Debian på ett par ARM-baserade burkar. BeagleBoneBlack och
RaspberryPi.
Sedan kör jag andra varianter av linux på annan ARM-hårdvara. Vanligt
förekommande i embeddedvärlden.

/Janne