Re: 21 år!

On Sun, 17 Aug 2014 11:26:39 +0000
Michael Kjörling <michael@kjorling.se> wrote:

> On 17 Aug 2014 04:45 +0200, from jan@lillahusetiskogen.se:
>
> Det är ju stor skillnad på om man i första hand använder fri
> programvara på grund av praktiska fördelar, eller av någon form av
> politiskt (inte nödvändigtvis partipolitiskt) ställningstagande. De
> flesta vill ju att tjänster som Facebook, Pensionsmyndigheten, SVT
> Play osv bara "ska fungera" utan krångel. Har man då ingen särskild
> anledning att välja fri programvara och de inte fungerar fullt ut så
> blir steget ganska litet till att välja ofri programvara för "där
> [...]

Mitt val att använda Linux bygger på att det är mycket enklare att
använda än Windows. Och så har det ju att göra med ideal också. Men i
första hand bekvämlighet.
Tyvärr måste jag använda Windows i en del kundprojekt. Det gör ont men
det är bara att bita ihop.

För den som vill att det "bara ska fungera" är Mint ett utmärkt val.
Bättre än Ubuntu.

/Janne