Re: 21 år!

Den 16 augusti 2014 16:48 skrev  <jan@lillahusetiskogen.se>:
> Mitt första äventyr med Linux var Red Hat någon gång i början av
> 90-talet. Var i London och hittade en bok om RH. Sedan blev det Suse
> och Mandrake. På min laptop blev det Slackware. Debian kom jag i
> kontakt med i form av Woody. Efter det var det rätt mycket Ubuntu.
> Numera är det mest Debian och Mint. Mint är i stort sett problemfritt
> men det är ändå Debian jag gillar bäst.

SuSE (som jag har för mig dom skrev det då), körde jag oxå ett tag. Då
när den hade versionsnummer 5.3. Jag gillade den skarpt. Det enda som
var problemet, var att man var tvungen att kunna mycket tyska. För det
var bara 50 % som var översatt av programmen.

Sen köpte jag 6.0, men där fungerade inte installationsprogrammet som
den skulle. T.ex så installerade den en Linuxkärna för SCSI, när man
hade vanliga PATA hårddiskar. Det var bara en av problemen med v6.0.
Så den blev stående på hyllan. Tror jag fortfarande har kvar den i
någon låda på vinden.

--
/Rolf