Re: 21 år!

On Sat, 16 Aug 2014 14:08:36 +0000
Michael Kjörling <michael@kjorling.se> wrote:

> On 16 Aug 2014 15:25 +0200, from rolfewise@gmail.com (Rolf Edlund):

> Både Linux och Debian har kommit ganska långt på den tiden...
>
> Jag minns min första erfarenhet av Linux. Det var i mitten av 90-talet
> (tror det var när man kunde läsa recensioner av betaversionerna av
> Windows 95 i diverse tidningar, vilket placerar oss i 1994 eller
> början av 1995) och jag tror inte ens att jag lyckades få igång X på
> den tiden. Än mindre göra något vettigt i Linux så det blev Microsoft
> några år till. (Inte ens Windows 95 ville på första försöken för mig!)
> [...]

Mitt första äventyr med Linux var Red Hat någon gång i början av
90-talet. Var i London och hittade en bok om RH. Sedan blev det Suse
och Mandrake. På min laptop blev det Slackware. Debian kom jag i
kontakt med i form av Woody. Efter det var det rätt mycket Ubuntu.
Numera är det mest Debian och Mint. Mint är i stort sett problemfritt
men det är ändå Debian jag gillar bäst.