Svensk och nordisk Debiangemenskap

(Svarar Mattias A här på debian-user-swedish, från members@lists.fripost.org.)

> Jag är med på Debian-listan och ville försöka komma idag till Kista men hade ont om tid! Hur var det?

Det var jättekul!

> Någon nämnde intresse om att starta svenskt Debian-gemenskap? :)

Japp! Vi pratade om det och märkte att vi är några stycken som har
försökt driva det på varsina håll i några år. (T ex finns ju IRC-kanalerna
#debian.se på både OFTC och freenode och #debian-nordic finns på
oftc.)

Jag har försökt driva en nordisk Debiangemenskap i några år och tror
att de frön jag har planterat har börjat gro nu. Se separat post om
Debianmöte på FSCONS senare i år.

--
Per