Re: Uppgradering från Wheezy till Jessie

Den 6 augusti 2014 15:00 skrev Sven Arvidsson <sa@whiz.se>:

> Ja, lite tid tar det, men det är bra mycket smidigare än att göra en hel
> ominstallation. (Tycker jag!)

Jo, fast det kan ju oxåvara en viss fördel med att göra en hel
ominstallation. Man kan då vara helt säker på att det inte ligger
något gammalt skräp kvar. Bara man tar backup på /home ( ..som man
självklart har på en egen partion :).

> Att köra upgrade först och sedan dist-upgrade är det som rekommenderas i
> manualen:
> https://www.debian.org/releases/stable/i386/release-notes/ch-upgrading.html

Då gjorde jag inte helt fel,, ;).

Att jag inte läste manualen. Är att jag tycker det är lättare att se
hur andra gör, än att läsa mig till det. Även om det kan vara en viss
risk med att följa folk på YT.

Men när flera personer gör på samma sätt, så hoppas jag att risken att
alla luras är ganska liten.

Jag ska ändå ta och läsa länken du gav mig. Tackar!

--
/Rolf