Re: Uppgradering från Wheezy till Jessie

On Tue, 2014-08-05 at 22:59 +0200, Rolf Edlund wrote:
> Man får bara vara berädd att avsätta en eftermiddag eller så.

Ja, lite tid tar det, men det är bra mycket smidigare än att göra en hel
ominstallation. (Tycker jag!)

> Vad säger du om så jag gjorde efter jag ändrat i source.list file.
> Först köra apt-get upgrade och apt-get upgrade. Och först därefter
> köra en apt-get dist-upgrade ? En del säger att det är som tårta på
> tårta, andra säger att man bör göra på det sättet. Vad anser du och ni
> andra i listan ?

Att köra upgrade först och sedan dist-upgrade är det som rekommenderas i
manualen:
https://www.debian.org/releases/stable/i386/release-notes/ch-upgrading.html

--
Cheers,