Re: Uppgradering från Wheezy till Jessie

Så var uppgraderingen till Jessie klar..

Och ja, jag måste erkänna att jag innan har sagt att jag inte gillar
GNOME, Men efter att jag nu har kört den i VB ett tag. Så måste jag
säga att jag börjar ändra mig. Jag gillar fortfarande inte allt i
GNOME. Det jag fortfarande har lite svårt för, är att den är tänkt
för "rörskärmar" (tuchscreens). Men hade jag en "rörskärm", så kanske
jag hade ändrat mig där oxå.

Har inte använt GNOME 3.12 förut, så det ska bli spännande att se hur
den fungerar.

Men jag förstår inte, varför programikonerna bara täcker 1/3 av
skärmens brädd. Tydligen går det inte att på ett enkelt sätt att ändra
det, vilket jag tycker är en stor miss i GNOME. Man är tydligen
tvungen att gå in och hacka i någon konfigurations fil, för att kunna
ändra det.

Har en sak till att erkänna. Jag har inte kört Debian på några år. Men
nu känner jag starkt för att byta tillbaka igen. På något sätt så har
jag trotts allt, alltid vänt tillbaka till Debian efter jag varit
otrogen med andra distar.

--
/Rolf