Uppgradering från Wheezy till Jessie

Hej!

För några timmar sedan bestämde jag mig för att testa att uppgradera
Wheeze till Jessie. Har aldrig uppgradera Debian innan. Så jag tyckte
det skulle bli intressant.

Har sett hur andra har gjort på YT, så jag föjlde hur dom hade gjort det.

1. Först körde jag dom vanliga kommandona  apt-get update och
apt-date upgrade. Så jag hade dom senaste paketen.
2. Ändrade i sources.list från wheezy till jessie.
3. Körde på nytt  apt-get update och  apt-get upgrade.
4. avslutade med att köra  apt-get dist-uppgrade (som fortfarande
håller på att köras). Borde vara klar snart.

Sen är det bara (förhoppningsvis) bara en omstart som behövs.. :).

--
/Rolf