Re: U/efi i Wheezy eller Jessie

Den 5 augusti 2014 15:14 skrev Peter Krefting <peter@softwolves.pp.se>:

> Jag har inte haft något problem med (U)EFI-boot eller -partitionering i
> Debian 7, varken på PC- eller Macintosh-hårdvara (amd64). Jag bootade länge
> via rEFInd <http://www.rodsbooks.com/refind/> på PC:n, men nu verkar
> grub-efi ha tagit över som boothanterare (och jag har inte orkat byta
> tillbaka).

Jag vet, det är intte alltid jag heller orkan ändra på något som fungerar.

Debian tar allstå hand om all (U)EFI partionering själv ? Fanatastiskt!

Så nu lever min sparbössa farligt. Var la jag nu hammaren. Hmmm..
Visst ja, jag lag ju faktiskt tillbaka den i verktygslådan för en
gångs skull. Krash, Bom, Pang. 1 kr, 2 kr, 3 kr... :)

> Det enda som inte fungerar är EFI på min gamla 32-bitars-MacBook, men det är
> ett känt problem (och BIOS-emuleringen fungerar fint där).
> GUID-partitionstabeller fungerar fint oavsett.

Är det för att den är 32-bitars eller en MacBook ?

--
/Rolf