Re: Dagens version av Testing Netinstall

On Mon, 2014-08-04 at 18:34 +0200, Rolf Edlund wrote:
> Hämtade hem den senaste Testing Netinstall daterad 4/8, och skulle
> installera den i VBox.
>
> Det som inte fungerade var den automagiska partioneringen. Där fick
> jag ett felmeddelande, om att slutet inte fick vara innan början och
> ett minusvärde. Skapade då partionerna manuellt, och då gick
> installationen vidare.

Det låter som en bugg. Rapporteras enklast mot debian-installer paketet
med relevant versionsnummer för installeraren och exakt felmeddelande
(på engelska).

> När det gäller "guest" paketen föt VBox, så fanns det öht inga. Vilket
> gör att muspekaren hackar sig fram.
>
> Men när jag la in Wheezy 7.6, så såg Debian att den installerades
> under VBox, och la in dom "guest" paket som behövdes. Och musen rörde
> sig sen lika snabbt som i host läge.

De finns åtminstone i jessie, men numera i contrib, du kanske valde att
installera utan?

--
Cheers,
Sven Arvidsson