Re: Debian som gäst i VirtualBox ?

On Sat, 2 Aug 2014 15:46:56 +0200,
Rolf Edlund<rolfewise@gmail.com> wrote:

>Har tydligen helt missförstått detta med vilka paket jag behöver
>installera i Debian, när man kör den som gäst i VirtualBox ?
>
>På wiki sidan, näms ju bara hur vad som behövs när man kör Debian som
>värd.

Utöver det som Jan beskriver så har det nyligen varit problem med
VirtualBox och versionen av Xorg i unstable (jag är osäker på om det
drabbar testing, men skulle tippa på att det gör det).

Jag kör VirtualBox 4.3.14 r95030, och har varit tvungen att använda en
ISO med en test-version av guest-additions härifrån:

https://www.virtualbox.org/download/testcase/VBoxGuestAdditions_4.3.15-95180.iso

som beskrivet i följande tråd:

https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=3&t=62629#p293973

för att få mina guest-additions att fungera.

-- Andreas Rönnquist
mailinglists@gusnan.se
gusnan@gusnan.se