Re: Debian som gäst i VirtualBox ?

On Sat, 2 Aug 2014 16:04:16 +0200
Rolf Edlund <rolfewise@gmail.com> wrote:

> Hmmm..., undra om jag inte såg det paketet installeras, när jag
> installerade Debian Testing i Expert läge under VBox. Att jag fick
> meddelandet att "detta paketet ser du ut att behöva" eller något
> liknande.
>
> Så paketet installeras säker oxå, när man gör en vanlig installation.
> Ska kolla det vid tillfälle.

Om jag inte minns helt fel så är det bara att installera Debian som
vanligt i VB. Vill man ha lite mer funktionalitet installerar man
"guest additions" i den Debian som snurrar i VB. Det finns en hyfsad
instruktion i hjälpfunktionen för VB. Det var lite kompileringspill
också. Hursomhelst fattade jag beskrivningen av hur man gör så den
måste ha varit ganska tydlig.

Lycka till!
/Janne