Re: transmission-daemon

On Tue, 15 Jul 2014 14:03:20 +0200
Olof Johansson <olof@ethup.se> wrote:

> Vad är det som spottar ut sig felmeddelandet? Vad försöker du göra?
> Använda webbgränssnittet?

Jag försöker använda webbgränssnittet från en annan dator. För ett par
år sedan körde jag webbgränssnitt mot transmission-gtk på en annan
maskin. Fungerade utmärkt. Lite kvartssegt kanske.

> Kör du transmission-daemon på samma maskin som du kör klienten på? Isf
> testa att lägga in 127.0.0.1 i rpc-whitelist.

Jag kör från en annan dator, 192.168.0.3.

>    "rpc-whitelist": "127.0.0.1,192.168.0.3",
>
> Vet inte om det är det som är problemet, men kan vara värt ett försök.

Tack för input. Börjar undra om det kan vara så att transmission-deamon
använder "~/.config/transmission/settings.json" trots att den inte
borde det (tycker jag). Ska kolla senare.

/Janne