Re: transmission-daemon

On 2014-07-15 13:11 +0200, jan@lillahusetiskogen.se wrote:
> Hej!
>
> Jag har försökt få igång transmission-daemon på min server med Debian
> 7.5 utan att lyckas.
>
> Först ska jag medge att jag inte har en susning om hur autentisering
> fungerar i det här fallet.

Vad är det som spottar ut sig felmeddelandet? Vad försöker du göra?
Använda webbgränssnittet?

> Resultat:
> 403: Forbidden
> Unauthorized IP Address.
>     "rpc-whitelist": "192.168.0.3",

Kör du transmission-daemon på samma maskin som du kör klienten på? Isf
testa att lägga in 127.0.0.1 i rpc-whitelist.

   "rpc-whitelist": "127.0.0.1,192.168.0.3",

Vet inte om det är det som är problemet, men kan vara värt ett försök.

| Olof Johansson                              http://stdlib.se/ |
|  irc: zibri                           https://github.com/olof |