Re: lite brydd [OT]

Det verkar fungera bra att ställa ner max klocka till 3400MHz, max temp
blev då 61 grader.

Jag inser att den "rätta" lösningen förmodligen är mer kylning men det
är jag för lat för. Fungerar strypning till 85% är det bra nog för mig.

Ett annat alternativ gissar jag är ett nytt moderkort, det jag har kom
det ganska snabbt en revision 2 av och man anger tydligt att det är R2.
Det antagandet matchar informationen i länken från Sven där det står att
AMDs 8-kärniga processorer drar för mycket ström för äldre AM3+ socket
moderkort:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-performance/computer-crash-when-using-handbrake-open-source/368d2b97-9b9b-4449-8735-d27b2df26953

Tack för tips!
/Janne