Re: lite brydd [OT]

Om du byter ut de trasiga minnesmodulerna bör det inte vara några problem med att köra din CPU på max. Kolla bara så att du har bra kylning i burken.

Mvh
Tobias

Den 11 juli 2014 13:31 skrev <jan@lillahusetiskogen.se>:
On Thu, 10 Jul 2014 20:15:29 +0200
"Staffan Melin (Oscillator)" <staffan.melin@oscillator.se> wrote:

> Du kan begränsa klockfrekvensen med cpufrequtils. Jag använder det
> till att styra min eeepc som kör debian (7 wheezy).
>
> http://www.thinkwiki.org/wiki/How_to_use_cpufrequtils
>
> Vänliga hälsningar
>
> Staffan

Tack för tipset. Jag har testat lite och det verkar funka.

Min tanke är att köra ett script vid boot som ställer max frekvens till
3,4GHz istf 4GHz. Verkar det rätt tänkt?

mvh
/Janne