Re: Spelprogrammering med PyGame

Hej

Den 6 jun 2014 12:42 skrev "Staffan Melin (Oscillator)" <staffan.melin@oscillator.se>:

> Ok, kanske lite off-topic, men jag undrar om någon här på listan har
> erfarenhet av spelprogrammering med PyGame?

Tyvärr. Ingen erfarenhet av det.

> Jag har sedan ett drygt år lovat att göra ett spel till min dotter med
> dinosaurier, och står i valet och kvalet mellan Java och Python.
> PyGame ser riktigt bra ut. Har annars Java något bra
> bibliotek/framework för spelprogrammering?

Eller så gör ni tillsammans ett spel med dinosaurier i Scratch. Det är fullt görbart att skapa små spel i Scratch och så kan hon kanske själv göra förändringar i spelet.

Det finns flera engelska och även svenska guider till programmering i Scratch. Exempelvis den här
http://projects.codeclubworld.org

> Vänligen,
>
> Staffan

Lyckönskningar till projektet oavsett val. Tycker det verkar vara en god idé.
Anders