Re: Nyare MineTest på Stable

On Fri, 9 May 2014 06:15:44 -0400,
Staffan Melin (Oscillator)<staffan.melin@oscillator.se> wrote:

>Hej!
>
>Jag kör Debian 7 Stable. Min dotter och jag kör en del MineTest
>("MineCraft-klon") mot amerikanska servrar (världar) men har tvingats
>till Win7 för att vi behöver senaste version av klienten/programmet
>(0.49). Debian stable har bara 0.31 har jag för mig.
>
>Hur ska jag tänka kring att indtroducera nyare paket? Jag vill inte
>bryta något i min välfungerande stable-installation (det är min
>arbetsdator som jag är starkt beroende av). Bäst att kompilera själv?

Jag hade rapporterat en bugg till den paketansvarige och frågat om dom
inte hade kunnat tillhandahålla en bakåtportering (alltså versionen av
MineTest från uttestningsutgåvan, fast ombyggd för stabila utgåvan, och
därmed endast med beroenden från stabila utgåvan).

Dock är ju inte alla paketansvariga så pigga på sånt, men det är ju en
annan fråga...

-- Andreas Rönnquist
mailinglists@gusnan.se
gusnan@gusnan.se