Re: Nyare MineTest på Stable

<staffan.melin@oscillator.se>:
> Hej!
>
> Jag kör Debian 7 Stable. Min dotter och jag kör en del MineTest
> ("MineCraft-klon") mot amerikanska servrar (världar) men har tvingats
> till Win7 för att vi behöver senaste version av klienten/programmet
> (0.49). Debian stable har bara 0.31 har jag för mig.

Ja, det är version 0.3.1 i wheezy/stable, jessie och sid (testing och unstable)
har version 0.4.9.

> Hur ska jag tänka kring att indtroducera nyare paket? Jag vill inte
> bryta något i min välfungerande stable-installation (det är min
> arbetsdator som jag är starkt beroende av). Bäst att kompilera själv?

Jag rekommenderar att du kör ett mixat system med stable och testing
och installerar minetest från testing. En utförlig guide finns på forumet

    http://forums.debian.net/viewtopic.php?t=15612

Numer kör jag sid/unstable men för länge sen kört mixade system med
framgång. Det kräver lite mer uppmärksamhet för att hålla koll på
installationen. T ex är det bra att installera apt-listbugs för att hålla koll
på buggar. (Det är vad jag fortfarande kör för att fånga potentiellt horribla
buggar.)

--
Per