Re: USB i VirtualBox

Hej!

Den 8 maj 2014 14:05 skrev Thomas Dahlén <erikthomasdahlen@gmail.com>:

> Hej Pontus!
>
> sources.list.d är tom på min dator men det kanske inte spelar någon roll.
> Då testar jag

Eftersom man normalt inte har lagt till något paketförråd när man
installerat en maskin, så är katalogen helt riktigt tom.

Att lägga till filer i katalogen /e/a/sources.list.d/ med
filnamns-suffixet ".list" är som att addera innehållet i den filen i
slutet av filen /e/a/sources.list.

Med den fördelen att man inte behöver redigera /e/a/sources.list när
man vill lägga till/ta bort ett föråd.  Bara skapa en fil i
/e/a/sources.list.d (exempelvis med cat och HERE-dokument) eller ta
bort (rm på filen).  Blir mycket enklare att automatisera installation
och förändringar av installationen på en dator.

Det finns liknande mekanism för andra program, som exempelvis /e/sudoers.d/.

> deb http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian wheezy contrib non-free

> Mvh
> Thomas

/Jackson