USB i VirtualBox

Hej!
Jag försöker använda USB-minne vid körning i VirtualBox. Jag har laddat ner VirtualBox har versionsnr 4.1.18_Debianr78361 via apt-get. USB blir inte tillgängligt och jag får ett felmeddelande som säger:
USB 2.0 är för närvarande aktiverat för denna virtuella maskin. Dock kräver detta att Oracle VM VirtualBox Extension Pack installeras. Installera Extension Pack från VirtualBox webbplats......
Först letar jag efter VirtualBox Extension Pack bland Debians paket men hittar det inte där.

https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads finns inte version 4.1.18 med utan bara:
If you are using VirtualBox 4.2.24, please download the extension pack  here.
If you are using VirtualBox 4.1.32, please download the extension pack  here.
If you are using VirtualBox 4.0.24, please download the extension pack  here.

Jag förutsätter att man måste ha en exakt träff vad gäller versionsnr på VirtualBox för att extensionpack ska fungera.
Är det jag som inte skriver rätt i Debians paketlista eller är kanske så att extension pack inte finns för Debian?

Mvh
Thomas Dahlén